Фестиваль дитячого театрального мистецтва

2014-02-14

На виконання Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №629 від 13 квітня 1011 року, з метою активізації творчого потенціалу дітей, виявлення і розвитку талановитих дітей дошкільного віку Міністерство освіти і науки України оголошує проведення фестивалю дитячого театрального мистецтва за участю вихованців дошкільних навчальних закладів різних форм і типів власності (лист від 21.10.2013 № 1/9-735)

/Files/images/Ми веселі малюки, казку творимо самі.jpg

Що таке театр? Це найкращий, за твердженням К.С. Станіславського, засіб для спілкування людей, для розуміння їх сокровенних почуттів. Це диво, здатне розвивати в дитині творчі задатки, стимулювати розвиток психічних процесів, удосконалювати тілесну пластичність, формувати творчу активність; сприяти скороченню духовної прірви між дорослими і дітьми. Все життя дитини насичена грою, кожна дитина хоче зіграти в ній свою роль. У грі дитина не тільки отримує інформацію про навколишній світ, законах суспільства, красу людських відносин, але й вчиться жити в цьому світі, будувати взаємини з оточуючими, а це в свою чергу, вимагає творчої активності особистості, вміння тримати себе в суспільстві.

Театралізована діяльність в дитячому садку - можливість розкриття творчого потенціалу дитини, виховання творчої спрямованості особистості. Діти вчаться помічати в навколишньому світі цікаві ідеї, втілювати їх, створювати свій художній образ персонажа, у них розвиваються творча уява, асоціативне мислення, вміння бачити незвичайне в буденному. Театральне мистецтво близьке і зрозуміло як дітям, так і дорослим, перш за все тому, що в основі його лежить гра. Театралізована гра - одне з яскравих емоційних засобів, що формують художній смак дітей.

Колективна театралізована діяльність спрямована на цілісний вплив на особистість дитини, її розкріпачення, самостійна творчість, розвиток провідних психічних процесів; сприяє самопізнанню і самовираженню особистості; створює умови для соціалізації, посилюючи адаптаційні здібності, коригує комунікативні якості, допомагає усвідомленню почуття задоволення, радості, успішності.

Залучення дітей до театралізованої діяльності сприяє освоєнню світу людських почуттів, комунікативних навичок, розвитку здатності до співпереживання. З першими театралізованими діями малюки знайомляться дуже рано в процесі різноманітних ігор-забав, хороводів. При прослуховуванні виразного читання віршів і казок дорослими. Повинні використовуватися різні можливості для того, щоб обіграти який - небудь предмет або подію, пробуджуючи фантазію дитини.

З театралізованими виставами діти знайомляться при перегляді спектаклів, циркових вистав, вистави лялькового театру як в постановці професійних артистів, так і педагогів, батьків, старших дітей. У повсякденному житті наші вихователі використовують різноманітні лялькові театри (бібабо, тіньовий, пальчиковий, настільний), ігри-драматизації, а також звичайні іграшки для інсценування знайомих дітям віршів і казок ("Ріпка", "Теремок", "Колобок", "Курочка Ряба" та ін.) Залучають дітей до участі в інсценуваннях, обговорюють з ними побачене. Молодшим дошкільнятам складно вимовити текст ролі повністю, тому вони промовляють деякі фрази, зображуючи жестами дії персонажів. Наприклад, при інсценуванні казки "Ріпка" малята "тягнуть" ріпку, при розігруванні казки "Курочка Ряба" зображують плач діда і баби, показують, як мишка хвостиком махнула і пищать за неї. Малюки можуть не тільки самі виконувати деякі ролі, але і діяти ляльковими персонажами. У процесі таких ігор-інсценувань, діючи разом з дорослим і наслідуючи його, малюки вчаться розуміти і використовувати мову міміки і жестів, вдосконалюють свою промову, в якої важливими складовими є емоційне забарвлення і інтонація. Дуже важливо саме бажання дитини брати участь у грі-інсценізації, його емоційний стан. Прагнення дітей показати, що відчуває персонаж, допомагає їм засвоювати азбуку взаємин. Співпереживання героям інсценувань розвиває почуття дитини, уявлення про погані і хороші людські якості.

/Files/images/Розігрують діти захоплено казку із творчим завданням - змінити розв\'язку.jpg

Заняття театральною діяльністю з дітьми розвивають не тільки психічні функції особистості дитини, художні здібності, творчий потенціал, але й загальнолюдську здатність до міжособової взаємодії, творчості в будь-якій області, допомагають адаптуватися в суспільстві, відчути себе успішним. Дорослий покликаний допомагати дитині відкривати риси прекрасного в навколишньому світі, долучати його до доступних видів художньо-естетичної діяльності.

Вихователь-методист С.В. Бондаренко

/Files/images/Під тиночком в холодочку стоять діточки гурточком, буде жити наша слава у серцях ідобрих справах.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 176

Коментарi